/Files/images/_DSC5058.jpg

Методична робота в сучасному закладі дошкільної освіти сьогодні має бути:


- організована на якісно новому рівні;
- відповідати сучасному соціальному замовленню суспільства та держави (оперативність та мобільність);
- мати випереджальний, аналітичний і творчий характер (прогнозування, діагностування);
- базуватися на принципах науковості, системності, послідовності, наступності, конкретності;
- будуватися на діагностичній основі, диференційовано, з урахуванням запитів кожного педагога (бути практичною).

Методична служба виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом наступні функції:

  1. забезпечення професійною інформацією;
  2. організація методичної й науково-дослідної роботи ЗДО;
  3. підтримка експериментальної роботи педагогів в ЗДО;
  4. діагностика й аналіз освітнього процесу;
  5. організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;
  6. допомога педагогам в підготовці до атестації;
  7. організація підвищення кваліфікації;
  8. допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
  9. виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
  10. участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
  11. виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
  12. допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;
  13. методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.

Методична робота закладу спрямована на:

— вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
— стимулювання творчого потенціалу педагогів;
— підвищення педагогічної культури педагогів;
— вдосконалення педагогічної майстерності;
— розвиток спеціальних умінь та навичок;
— формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Функції вихователя-методиста в ЗДО

Інформаційна:

Вивченнята накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ЗДО.

Навчальна:

Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична:

Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):

Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани).

Організаційна:

Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Дослідницька:

Планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій; вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду та авторських технологій.

Комунікативна:

Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча):

Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.

Гностична:

Оволодіння методами самоаналізу, здійснення самоосвіти.

Кiлькiсть переглядiв: 2507